ПРИЗНАЧАЄМО ПЕНСІЇ АВТОМАТИЧНО – ЗРУЧНО ДЛЯ ВАС
В умовах запровадження карантинних обмежень, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), все більшої популярності серед населення набувають електронні сервіси Пенсійного фонду України, які дають змогу отримати послуги дистанційно.
Серед новацій, запроваджених у 2020 році, слід відмітити автоматичне призначення пенсій, без особистого звернення до органів Пенсійного фонду.
Цей сервіс на даний час доступний лише для пенсій за віком.
Передує автоматичному призначенню пенсій створення електронної трудової книжки (надання сканованої копії), яку може подати як сам користувач, так і роботодавець за наявності письмової згоди працівника.
Самостійно подати скан-копію трудової книжки ви зможете наступним чином:
- зайти в персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису);
- у блоці «Комунікації з ПФУ» обрати меню «Відомості про трудові відносини»;
- додати скановані файли та відправити до Пенсійного фонду, завіривши копії електронним підписом.
Дотримуйтеся вимог подання скан-копій:
- скан-копія повинна бути кольорова;
- необхідно робити скан-копії всіх заповнених сторінок трудової книжки у хронологічному порядку;
- скан-копії мають бути чіткі та відображати всі реквізити документа (назва, серійний номер, дата видачі, печатки, підписи, ПІБ власника та безпосередньо самі записи - рекомендована роздільна здатність при скануванні – 300 dpi);
- формат зображення має бути jpg або pdf;
- розмір кожного файлу не має перевищувати 1 Мб.
Подання сканованої копії трудової книжки доступне всім, незалежно від настання права на пенсію і є обов’язковою умовою для автоматичного призначення пенсії.
Для звернення за автоматичним призначенням пенсії необхідно:
- зайти в персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису);
- у блоці «Щодо пенсійного забезпечення» обрати меню «Анкета – заява на автоматичне призначення пенсії»;
- додати скановані копії документів (обов’язкові та ті, які вважаєте за необхідне надати) для підтвердження права на певні доплати та пільги;
- підписати анкету-заяву КЕП та надіслати її до Пенсійного Фонду України.
Послуга автопризначення пенсії дозволяє надати необхідні для призначення пенсії документи завчасно, до настання пенсійного віку.
При досягненні пенсійного віку пенсія буде призначатися автоматично. Додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду не буде потреби. Фахівці Пенсійного фонду завчасно проведуть перевірку наявних даних і за потреби повідомлять вас про необхідність доопрацювання документів.
За результатами опрацювання анкети-заявиви ви отримаєте інформацію про автоматичне призначення пенсії, дату такого призначення та розмір пенсії за допомогою СМС повідомлення, засобами вебпорталу та через мобільний додаток.
Загалом уже надійшло 248 заяв на автоматичне призначення пенсій від жителів області, 178 пенсій призначено.
Пенсійники Волині завжди готові надати необхідні роз’яснення щодо призначення пенсій та підготовки необхідних документів. Ви можете завчасно звернутися до сервісних центрів Пенсійного фонду в області, поцікавитися переліком необхідних документів та отримате відповіді на запитання, які вас цікавлять за телефонами гарячих ліній, розміщеними на інформаційній сторінці головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (https://www.pfu.gov.ua/vl).
До того ж ви можете зареєструватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.gov.ua) та отримувати інформацію та послуги дистанційно. Зокрема, покрокову інструкцію з реєстрації на вебпорталі дивіться за адресою https://www.pfu.gov.ua/vl/216819-podayemo-zayavu-onlajn-u-dlya-avtomatychnogo-pryznachennya-pensiyi.
Відео-інструкцію про автоматичне призначення пенсії дивіться на каналі YouTube за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=d54bD_6IvLA .
Заступник начальника головного управління
Пенсійного фонду України у Волинській
області Т.Кошлата