В опорному закладі буде створено "Клас безпеки"
5 грудня 2022 року в рамках проєкту «Спеціаліст з безпеки освітнього середовища» проведено зустріч з керівництвом Павлівського ліцею. Учасниками стали головний спеціаліст гуманітарного відділу Павлівської сільської ради Неоніла Вижва, директор Павлівського ліцею Анатолій Павлович, заступник директора з навчально-виховної роботи Лілія Олійчук, заступник директора з виховної роботи Олена Стецькович, психолог Вікторія Бегляк, вчитель предмету «Захист України» Володимир Дорощук, медична сестра Софія Шалай.
У ході зустрічі обговорено концепцію створення «Класу безпеки», визначено приміщення. Клас безпеки — це спеціально обладнаний кабінет у школі, де має бути чимало наочних та допоміжних матеріалів, на яких можна тренуватися. Проєкт запроваджують МВС, ДСНС та МОН.
Окреслено напрямки роботи щодо інформаційного наповнення класу з питань профілактики негативних явищ в освітньому середовищі. А саме, явищ, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу загальної середньої освіти, на прилеглих територіях та (або) дорогою до (із) закладу і, які являють собою загрозу для життя, фізичного, психічного здоров'я учня та його майна. Зокрема:
- жорстоке поводження з учнем, дискримінація за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності учня;
- булінг (цькування);
- суїцидальна, девіантна, віктимна поведінка учня, вчинення ним правопорушення, вживання ним психоактивних речовин, наявність залежності від таких речовин, іншого виду залежності;
- втягнення учня у протиправну діяльність, залучення його до вживання психоактивних речовин;
- залучення учня до деструктивних молодіжних груп, течій;
- вживання в приміщеннях закладу освіти чи на прилеглих до нього територіях алкогольних напоїв, тютюнових виробів, інших психоактивних речовин;
- наближення закладу загальної середньої освіти до району проведення операції об’єднаних сил, району ведення бойових дій, загрози пов’язані із обстрілами;
- порівняно вищий рівень криміногенної ситуації у районі розташування закладу або погіршення у його районі розташування криміногенної ситуації (передусім, збільшення кількості кримінальних правопорушень, потерпілими від яких є діти, тощо);
- незадовільна організація безпеки дорожнього руху біля закладу загальної середньої освіти і пожежної безпеки у ньому;
- наявність порушень вимог Правил пожежної безпеки в Україні та Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України у приміщенні або на території закладу загальної середньої освіти;
- неконтрольоване перебування сторонніх осіб, потрапляння предметів, виробів та речовин, вилучених з обігу (зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин та ін.) на територію або у приміщення закладу загальної середньої освіти;
- необізнаність учнів про права та інтереси дитини, навички безпечної поведінки (зокрема, в Інтернеті), алгоритм дій у випадку порушення їх прав і інтересів;
- недостатня обізнаність педагогічних працівників закладу загальної середньої освіти про права та інтереси дитини, алгоритм дій у випадку безпосереднього виявлення ними порушення прав і інтересів учнів, інших негативних явищ в освітньому середовищ;
- недостатня обізнаність учасників освітнього процесу (учнів та трудового колективу) щодо заходів пожежної безпеки та алгоритму дій у разі виникнення пожежі та інших надзвичайних ситуацій;
- несприятливі впливи середовища чи інші фактори, що можуть зумовлювати зазначені явища.
За результатами зустрічі прийнято рішення протягом двох місяців провести анкетування серед учасників освітнього процесу, з метою виявлення негативних явищ в конкретному закладі. Розпочати роботу щодо створення паспорту безпеки та класу безпеки.