Положення про відділ Центр надання адміністративних послуг
ВОЛИНСЬКА ОБЛАСТЬ ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКИЙ РАЙОН
ПАВЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ПЯТНАДЦЯТА СЕСІЯ
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
28 січня 2022 року с. Павлівка № 15/2
Про затвердження Положення про
відділ Центр надання адміністративних
послуг виконавчого комітету Павлівської
сільської ради в новій редакції
Керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р. № 280/97-ВР (в редакції № 1914-IX від 30.11.2021) , «Про адміністративні послуги» від 06.09. 2012 року № 5203-VI ( в редакції № 1767-IX від 22.09.2021), Примірного положення про центр надання адміністративних послуг, затвердженого Постановою КМУ від 20.02.13 № 118 ( в редакції №818 від 04.08.2021р.), Концепції розвитку та модернізації відділу «Центр надання адміністративних послуг» на 2019-2023рр.», затвердженої рішенням Павлівської сільської ради від 06.11.2018р № 15/16 з метою оптимізації та покращення якості надання адміністративних послуг, Павлівська сільська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про відділ Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Павлівської сільської ради у новій редакції (додається).
2. Начальнику відділу Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Павлівської сільської ради (Сапожнік М.П.) довести рішення до відома суб’єктів надання адміністративних послуг.
3. Вважати таким, що втратило чинність рішення Павлівської сільської ради від 10.10.2019р. № 25/10 «Про затвердження Положення про відділ Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Павлівської сільської ради» з усіма змінами та доповненнями.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію Павлівської сільської ради з питань регламенту, прав людини, законності, депутатської діяльності та етики.
Сільський голова: Андрій САПОЖНИК
Марія Сапожнік
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Павлівської
сільської ради від 28.01.2022р. №15/2
_____________Андрій САПОЖНИК
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ Центр надання адміністративних послуг
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.Відділ Центр надання адміністративних послуг (далі – центр) створений як структурний підрозділ виконавчого комітету Павлівської сільської ради з метою забезпечення надання адміністративних послуг.
Місцезнаходження центру: 45342, Волинська область, Іваничівський район, с. Павлівка, вул. Незалежності, 27 б.
2.Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації центру, як структурного підрозділу приймається Павлівською сільською радою.
3. Центр підконтрольний і підзвітний Павлівській сільській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, сільському голові, заступнику сільського голови, керуючому справами виконкому.
Припинення діяльності центру здійснюється в порядку, визначеному чинним законодавством України;
4. У своїй діяльності центр керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, положенням про центр.
5. Основними завданнями центру є:
1) організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень, створення доступних та зручних умов для надання адміністративних послуг;
2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг; організація зворотного зв’язку із суб’єктом звернення; організація єдності – взаємодія адміністраторів центру з суб’єктами надання адміністративних послуг;
3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг у центрі;
4) проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про адміністративні послуги», визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;
5) забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу;
6) надання якісних адміністративних послуг суб’єктам звернень, надання консультацій та інформації про адміністративні послуги та порядок їх одержання, перелік документів для одержання адміністративних послуг;
7) прийом заяв і клопотань суб’єктів звернень для подальшого юридичного оформлення умов реалізації ними прав, свобод і законних інтересів за їх заявою; реєстрація звернень та направлення у встановленому порядку до суб’єкта надання адміністративних послуг;
8) прийом документів та здійснення державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців;
9) прийом документів та здійснення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
10) прийом документів та здійснення реєстрації актів цивільного стану суб’єктів звернення;
11) прийом документів та здійснення реєстрації/ зняття з реєстрації місця проживання та декларування реєстрації місця проживання в Україні;
11) прийом документів від суб’єктів звернення з подальшим їх внесенням в Програмний комплекс «Соціальна громада»; в Єдину державну систему у сфері будівництва ( ЄДЕССБ);
12) забезпечення безоплатного одержання суб’єктами звернень бланків заяв та інших документів, необхідних для надання адміністративних послуг;
13) видача результату адміністративної послуги: витягів та виписок з реєстрів, свідоцтв, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб’єкту звернення, а також об’єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт;
У межах своєї компетенції центр:
забезпечує взаємодію із суб’єктами надання адміністративних послуг з метою надання адміністративних послуг у визначені строки;
інформує керівництво сільської ради про порушення вимог законодавства з питань надання адміністративних послуг;
готує пропозиції суб’єктам надання адміністративних послуг щодо вдосконалення процедур адміністративних послуг;
опрацьовує звернення суб’єктів звернень та надає їх для розгляду сільському голові, заступнику сільського голови, керуючому справами виконкому, секретарю Павлівської сільської ради, начальнику земельного відділу, відповідно до розподілу обов’язків;
контролює своєчасне виконання працівниками виконавчих органів сільської ради, підприємств, установ та організацій комунальної власності громади, надісланих їм на розгляд звернень громадян, доручень сільського голови та його заступників, відповідно до вимог чинного законодавства України;
інформує суб’єктів звернення про результати розгляду їх заяв та прийняті рішення;
щоквартально аналізує стан роботи зі зверненнями суб’єктів звернень, готує за їх результатами аналітичні довідки, матеріали сільському голові, заступнику, секретарю, керуючому справами та начальникам відділів про кількість та характер звернень, що надійшли до центру;
вимагає від суб’єктів надання адміністративних послуг та інших організацій громади письмових пояснень про кожен випадок несвоєчасного і неякісного надання послуг для доповіді керівництву сільської ради;
готує проекти рішень і розпоряджень про стан роботи зі зверненнями громадян, інших документів, пов’язаних з центром , здійснює контроль за їх виконанням;
забезпечує представництво у засіданнях виконавчого комітету, апаратних нарадах, семінарах та інших заходах, що проводяться виконавчим комітетом Павлівської сільської ради;
вивчає досвід роботи у сфері надання адміністративних послуг інших об’єднаних територіальних громад;
вносить пропозиції сільському голові, заступнику сільського голови, керуючому справами виконкому щодо вдосконалення роботи відділу ЦНАП;
в межах своєї компетенції проводить розробку та експертизу нормативно-правових актів ( рішень сільської ради, виконавчого комітету, розпоряджень сільського голови);
Центр має право:
отримувати від суб’єктів надання послуг інформацію, пов’язану з наданням адміністративних послуг, крім інформації, що становить державну таємницю;
відмовляти у прийнятті документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, у разі подання суб’єктом звернення документів не в повному обсязі з наданням обґрунтованої відповіді (у разі отримання документів поштою - шляхом письмового повідомлення суб’єкта звернення);
у разі письмового наполягання суб’єкта звернення, здійснювати прийом неповного пакету документів;
інформувати керівників суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення термінів розгляду заяв та інших документів щодо надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;
6. Центром забезпечується надання адміністративних послуг адміністратором, у тому числі шляхом його взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
На підставі узгоджених рішень органу, що прийняв рішення про утворення центру, та суб’єкта надання адміністративних послуг окремі адміністративні послуги надаються в центрі безпосередньо такими суб’єктами.
Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у центрі, встановлених органом, що прийняв рішення про утворення центру.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр та віддалені робочі місця адміністраторі, визначається органом, що прийняв рішення про утворення центру, а в разі делегування цих повноважень, виконавчим комітетом Павлівської сільської ради.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр, включає:
адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є Павлівська сільська рада ( її виконавчі органи або посадові особи);
адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центр, за переліком, визначеним відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги».
7. У центрі за рішенням органу, що його утворив, може здійснюватись прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо -, тепло -, газо -,електропостачання тощо), а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.
8. У приміщенні, де розміщується центр, можуть надаватися супутні послуги ( виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).
Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг здійснюється органом, що утворив центр, на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.
Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.
8.1. У приміщенні центру за рішенням органу, що його утворив, проводяться соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів сільської територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг.
У центрі за рішенням органу, що його утворив, може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.
9. Центр облаштований у місцях прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги.
За рішенням органу, що утворив центр, можуть встановлюватись додаткові вимоги щодо обслуговування суб’єктів звернення, зокрема можливість надання суб’єктам звернення консультацій та інформації про хід розгляду їх заяв за допомогою засобів телекомунікації ( телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку).
Встановлені вимоги щодо якості обслуговування суб’єктів звернення в центрі не повинні погіршувати умов надання адміністративних послуг, визначених законом.
10. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в центрі звертається до адміністратора – посадової особи сільської ради, яка надає адміністративні послуги або організовує їх надання.
За рішенням органу, що прийняв рішення про утворення центру, окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, здійснюють старости.
З метою належної організації надання адміністративних послуг через центр адміністратори, старости та інші особи, на яких покладається виконання завдань адміністратора, беруть участь в навчанні, яке може проводитися за участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених законодавством.
11. Структура центру включає в себе: начальника відділу, державних реєстраторів, адміністраторів. Адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до законодавства про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування. На посади начальника відділу та працівників центру призначаються особи, що мають вищу освіту, досвід, знання та вміння, необхідні для роботи в органах місцевого самоврядування. Усі працівники центру приймаються і звільняються з посад сільським головою в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Структура відділу ЦНАП включає в себе: начальника відділу, державних реєстраторів, адміністраторів ( з покладанням обов’язків спеціаліста).
12. Адміністратори центру мають особисті печатки із зазначенням порядкового номера печатки та найменування центру.
13. Основними завдання адміністратора є:
1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;
2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів 9їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».
2.1) складення у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення зав в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання.
3) видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг( у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
4) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
5) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;
6) надання адміністративних послуг за рішенням органу, який прийняв рішення про утворення центру;
6.1) надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
7) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
8) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень;
9) консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування.
14. Адміністратор має право:
1) безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг, державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
2) погоджувати документи 9 рішення) в інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення;
3) інформувати керівника центру та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;
4) посвідчувати власним підписом та печаткою копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги;
5) порушувати клопотання перед керівником центру щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи центру.
15. Керівник центру відповідно до завдань, покладених на центр:
1) здійснює керівництво роботою центру, несе персональну відповідальність за організацію діяльності центру;
2) організовує діяльність центру, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, вживає заходів до підвищення ефективності роботи центру;
3) координує діяльність адміністраторів, контролює якість та своєчасність виконання ними обов’язків;
4) організовує інформаційне забезпечення роботи центру, роботу із засобами масової інформації, визначає зміст та час проведення інформаційних заходів;
5) сприяє створенню належних умов праці у центрі, вносить пропозиції органу, що утворив центр, щодо матеріально-технічного забезпечення центру;
6) забезпечує визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг (Платформа Центрів Дія), адміністраторів, старост та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання( у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;
7) розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів;
8) може здійснювати функції адміністратора;
9) здійснює моніторинг діяльності відділу ЦНАП, проводить аналіз кількості звернень від суб’єктів звернень, вхідних та вихідних документів, у тому числі реєстраційного та дозвільного характеру;
10) забезпечує контроль за дотриманням процесів та процедур адміністративних послуг, термінів прийняття рішень по кожній окремій адміністративній послузі;
11) забезпечує співпрацю відділу ЦНАП із уповноваженими органами з питань дозвільної системи та державної реєстрації;
12) вносить пропозиції суб’єктам надання адміністративних послуг щодо удосконалення та спрощення процедур і процесів надання адміністративних послуг;
13) вносить пропозиції керівництву сільської ради з питань підбору кадрів, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності адміністраторів ЦНАП, проведення навчань із працівниками;
14) вносить пропозиції сільському голові щодо структури центру, технічного оснащення, матеріально-технічного обслуговування діяльності центру;
9) виконує інші повноваження згідно з актами законодавства та положенням про центр.
На час відсутності начальника центру виконання його обов’язків покладається на одного із адміністраторів;
16. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов для отримання послуг суб’єктами звернень у межах відповідної території Павлівської територіальної громади за рішенням можуть створюватись віддалені робочі місця адміністраторів центру, в яких забезпечується надання адміністративних послуг відповідно до переліку, визначеного органом, що прийняв рішення про його утворення.
Організаційне забезпечення діяльності віддалених робочих місць адміністраторів здійснюється центром, утвореним як виконавчий орган (структурний підрозділ).
17. Час прийому суб’єктів звернень є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через центр, а саме:не менш як п’ять днів на тиждень та сім годин на день.
На віддалених робочих місцях адміністраторів центру час прийому суб’єктів звернень визначається органом, що утворив центр.
При цьому прийом суб’єктів звернень у центрі здійснюється без перерви на обід.
За рішенням органу, що утворив центр, час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.
18.Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності центру здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України;
Діловодство центру ведеться згідно з номенклатурою справ та вимог чинного законодавства;
19. За порушення вимог законодавства щодо порядку надання адміністративних послуг та розголошення інформації про особу, яка стала їм відома в процесі виконання їх повноважень, відповідальність у порядку, визначеному діючим законодавством України несуть суб’єкти надання адміністративних послуг та адміністратори.
Дії або бездіяльність посадових осіб можуть бути оскаржені до керівництва відповідного суб’єкту надання адміністративної послуги, сільського голови, до судових та правоохоронних органів у порядку, встановленому діючим законодавством України;
Зміни і доповнення до цього положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.